Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Regn och rusk....

Av Annika - 6 april 2011 05:12

Idag är det då onsdag och halvvägs mot helgen!

Måndag och tisdag har visserligen varit både långa och tunga men så kan det vara.
Kroppen är tung som bly, känns som om jag skulle bära på minst 50 kg övervikt - och jo, jag vet hur det känns!
Härligt att ha lilla Tuva hemma som förresten inte är så liten längre men ändå....
Hon var inte så glad över Frejas nya frisyr, inte Amanda heller eller Matilda som tycker synd om henne... jo jag kan hålla med!
Det blev lite väl kort och det var inte meningen... men det är lätt att göra misstag ibland.

Det växer fortare än jag trodde också  

Annars är hon som vanligt trots löpet. Förra gången var hon så trött så hon sov helst 23 av dygnets 24 timmar och det var hemskt!
Märker ingen skillnad på henne mer än att hon är mer hungrig....


Igår var jag glad och tacksam för att hela förmiddagen blev ett enda kaos med tanke på hur blöt eftermiddagen blev.
Jag skulle ha behövt vila men eftersom jag blev störd hela tiden så valde jag att gå ut med Freja och fick vänta med vilan....AJ!
Med tanke på skitvädret som kom sen så ibland finns en tanke bakom allt.

Nä jag vill ha sol och fint väder!

Sitta på "mitt berg" och bara njuta, lapa sol och känna hur bra allt ändå är....

   Inte den bästa bilden men "min utsikt"!  

Lite annat mot att titta ut genom fönstret här och se grannen stå och diska! 
Bekvämt? Ja men det är inte allt här i livet.


Idag  blir en mycket lugn dag - ska "bara" ta hand om hemmet en stor hög med  som ska in på sina platser igen, i eftermiddag kommer Jessika en sväng som jag inte träffat på evigheter trots att vi bor 10 minuter ifrån varann...
Men det stora uppdraget idag är att VILA - kroppen funkar inte alls idag.


Sen väntar jag på två besked som kan komma att påverka hela vår framtid och det är roliga besked om det blir som vi tänkt!
Spännande!!!


Varför är det så?

Hur kan det komma sig att det är så svårt att njuta av dagen och det vi har idag?
Att det alltid ska tänkas framåt och på morgondagen?
Jo, jag vet! Jag gör lika men ibland slår det mig och då blir jag så arg.
Besluten som kan komma idag är bra för oss alla men blir det nu inte så som tanken är - ja då är det så.
Inget som gör att världen rasar.
Jag har trots min värk och elände ett rätt ok liv nu.
Jag njuter av min familj som utökades med fyra indivder för ett tag sedan som bara gjort allt till det bättre.
Snart utökas den igen och det kan också bara bli bra!

 Självklart har jag mina problem som alla andra och ibland är det tungt med tonåringar i hemmet men i det stora hela kunde det vara mycket, mycket värre.

 Många jagar också detta matriella hela tiden.
Nu när jag min mobil badade så fick jag frågan av en vän varför jag inte köpte mig en mer avacerad mobil.
Ja varför skulle jag göra det?
Den jag har nu ( Sony Ericson Spiro - rosa) är helt förträfflig och passar mig perfekt.
Tuva har en exakt lika och är minst lika nöjd...
Varför lägga x antal tusenlappar bara för ATT?
Näääää......
Samma sak med bil, tv, datorer osv osv...
Skryta om hur dyr hund man köpt.
Jaha blir den bättre för att den är dyr...

Skulle inte tro att det sitter i pengarna.

Men man ska visa upp en så dyr fasad och en fasad över huvudtaget. 
Varför???


Nä usch!
Stackaras människor som inte kan inse sina begränsningar och njuta av dagen.

Självklart ser jag också fram emot vissa dagar, vissa aktiviter men jag försöker verkligen njuta av dagen, det jag har här och nu.


Nu är det meningen att det ska vara vår.... ja snödroppar är det fullt av.

Fick höra från flera håll igår att även dessa små "vänner" har vaknat...  .

Så nu är det väl vår då och det är dags att

        

 Nä nu är det dags att få upp lilla damen så hon kommer iväg till skolan! 



Bye bye!
//Annika 

 
 
Ingen bild

Annika & Bessie

6 april 2011 06:27

Ja det var mycket man kan hålla med om, för så är det ju Ta vara på det man har:-) Måste säga att Bloggen är så mycket mer intressantare än NA HA en bra dag iaf trots värken Kram

Annika

7 april 2011 04:40

Tack vännen!
Kram och nosgos till vovvarna!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 juni 2011 06:49

Nu var det skamligt längesen jag bloggade men det har inte hänt så mycket som kleti och pleti har med att göra.Nu är vi väl snart på banan igen och hemsidan är på g...  men än så länge är det ett projekt. Vi är ju som bekant två om den och då gäll...

Av Annika - 16 maj 2011 04:21

Ja det kanske är dags att yttra sig igen.Mycket har hänt den senaste tiden och allt tänker jag inte gå in på  - det har både varit ris och ros.Vissa saker mer jobbiga att hantera än andra.En del personer har inte förstått innebörden av respekt och de...

Av Annika - 6 maj 2011 03:51

    Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade och jag tänker inte ta med allt som hänt sen sist...Vi har i allafall fått hem Matilda och Lukas!Lukas är en härlig, ljuvlig liten amris. Han funkar kanon med Freja, Bessie och Maja.Lite smågruff...

Av Annika - 25 april 2011 04:11


  Fast nu är det inte bara i skallen utan även i hemmet pga flytt  .Ska en gång för alla nyfikna meddela att vi flyttar INTE ihop utan jag har hittat ett bättre boende i ett annat område! Så nu var det klart hoppas jag....   Nu är det inte h...

Av Annika - 21 april 2011 05:39

...ska vara så svårt för vissa att säga som det är?   Förresten! Ja jag blir så ledsen när personer inte kan stå för vad det tycker utan bara går runt och kniper käft.Varför ska man behöva dra saker ur en del?Ja jag kan vara likadan - jag är väl...

Ovido - Quiz & Flashcards