Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Söndag och tankarna virvlar

Av Annika - 17 april 2011 20:57

Ja då var det söndag igen & nu kliver vi in i påskveckan med dunder och brak.

Barnen har påsklov och vädret ser ut att kunna bli bra  


Mindre bra är all inre oro som inte vill lägga sig riktigt och inget jag kan styra heller...
Jo oron men inte anledningen!

Förr i världen hade jag skrivit om vad det hela handlade om men se det tänker jag inte göra!
INGEN har med det att göra för tillfället mer än de personer som är inblandade.

Så var det med det.


Häromdagen i veckan gick vi runt Ramsjön - det är ca 7.5 km runt och en helt underbar vända men man går bara en gång och sen är det tack och god natt...
Finns flera fina ställen att avnjuta lite kaffe och kaka ur den medhavda matsäcken - det är livet!

Naturen i sig ger så mycket, jag tycker så synd om de stackars krakar som aldrig får chansen att uppleva riktig natur där det är helt tyst och det enda som hörs är skogens djur och vovvens nosande!


 

(tyvärr inte min egen bild...)


Nu börjar det dra ihop sig till att avrunda denna dag med mina tre härliga tjejer och snart är även den fjärde hemma!
Nu går ju en på fyra ben men är ändå MIN tösabit!


Hon som var på kollo i 14 dagar men sista dagarna så fick lillfröken för sig lite dumheter och vi valde då att avbryta hennes kollovistelse.

Helgen fick tillbringas tillsammans med Amanda och det gick minst lika bra det!
Jag kom hem idag, med mig var så klart Husse och Banjo.

Freja överlycklig och Banjo likaså ända tills han åkte på en liten propp av damen som ansåg att bakdelen faktiskt är hennes och inget han ska bry sig om!

Han såg lite snopen ut och på alla karlas vis försökte visa sig från sin bästa sida och grabben är snygg men det bet inte riktigt på min lill fröken.
HON tyckte minsann att leka var en sak men se roligare än så fick han inte... stackars Banjo som försökte på alla vis men inte fick något som helst gehör!


Att efter 14 dagar utan min lilla råtta slänga mig på rygg i soffan och mysandes med henne var så härligt.
Hon har busat, busat och återigen busat hela eftermiddagen men nu har hon knoppat in tillsammans med Tuva.   

Imorgon väntar en förmiddag full av aktivitet inför en skön påsklovsvecka... 

har en aning om att det kan bli en del påskpyssel gjort!


Men nu ska jag göra som min dotter och hund = sova!


//Annika   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 juni 2011 06:49

Nu var det skamligt längesen jag bloggade men det har inte hänt så mycket som kleti och pleti har med att göra.Nu är vi väl snart på banan igen och hemsidan är på g...  men än så länge är det ett projekt. Vi är ju som bekant två om den och då gäll...

Av Annika - 16 maj 2011 04:21

Ja det kanske är dags att yttra sig igen.Mycket har hänt den senaste tiden och allt tänker jag inte gå in på  - det har både varit ris och ros.Vissa saker mer jobbiga att hantera än andra.En del personer har inte förstått innebörden av respekt och de...

Av Annika - 6 maj 2011 03:51

    Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade och jag tänker inte ta med allt som hänt sen sist...Vi har i allafall fått hem Matilda och Lukas!Lukas är en härlig, ljuvlig liten amris. Han funkar kanon med Freja, Bessie och Maja.Lite smågruff...

Av Annika - 25 april 2011 04:11


  Fast nu är det inte bara i skallen utan även i hemmet pga flytt  .Ska en gång för alla nyfikna meddela att vi flyttar INTE ihop utan jag har hittat ett bättre boende i ett annat område! Så nu var det klart hoppas jag....   Nu är det inte h...

Av Annika - 21 april 2011 05:39

...ska vara så svårt för vissa att säga som det är?   Förresten! Ja jag blir så ledsen när personer inte kan stå för vad det tycker utan bara går runt och kniper käft.Varför ska man behöva dra saker ur en del?Ja jag kan vara likadan - jag är väl...

Ovido - Quiz & Flashcards