Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Längesen.....

Av Annika - 6 maj 2011 03:51



Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade och jag tänker inte ta med allt som hänt sen sist...
Vi har i allafall fått hem Matilda och Lukas!
Lukas är en härlig, ljuvlig liten amris.
Han funkar kanon med Freja, Bessie och Maja.
Lite smågruff med Banjo men tyvärr går det inte med Chester.
Jo promenader är inga problem men inte inne och vad det beror på tänker jag inte ens försöka klura ut då C inte blir någon hund vi träffar dagligen eller så.
De som ska fungera ihop gör också det!


Att flytta är både skoj och fruktansvärt jobbigt.
Men det har sina fördelar  - man blir av med en massa skit!!
Jag har t ex ställt av mig en eller kanske till och med två säckar med skit som jag bruit med mig i över 24 år....
DET var en fantastisk känsla att bli av med dem!

Så nu kan vi gå vidare och det gör vi med stormsteg.. lite stora steg men jag hinner nog med.
Värken och all övrig smärta är överjävlig men det var väntat och inget att göra något åt. 


Vi har mellan flyttvarven kopplat av i skogen...om jag inte hade haft den så vet jag inte... det är så härligt! 
Jobbigt och tungt men ändå läkande och att sen ha tre lyckliga hundar som det bara lyser om är helt fantastiskt....
Återigen lider jag med dem som aldrig får uppleva den känslan.
En del väljer ju bort skogen själva men många får heller aldrig se sin bästa vän må så bra...


Det här med att ha hund är för många en uppgift de tar på största allvar och så ska det vara, annars ska man ingen hund ha!
Men sen har vi den här klutten av hundägare som INTE har hört talas om pälsvård, träning (vanlig vardagslydnad som att kunna gå i koppel)...att kunna koppla osv osv dessa förstår jag mig inte på.
Några resonerar också att hunden (som är ett flockdjur)  kan stängas ute från sovrum och vardagsrum och bara få vistas i kök eller dyl...
Undrar om dessa skulle gilla att få samma behandling själva?
Tror inte det...eller stänger de ute sina barn/sambo på samma sätt eller är det skillnad????
Jag vet bara att mina hundar får vara överallt i mitt hem där det inte finns farliga saker som t ex en källare full med spik, råttgift osv osv men inte skulle jag låta dem sova utan för mitt sovrum inte!! 
Inte skulle jag heller ha så fint vardagsrum så de inte får vistas där!
Nej...inte jag inte men vi gör alla våra egna val men jag tycker det är knepigt att inte ens inse att en hund är ett flockdjur?!


Nu är fingrarna tyvärr så svullnad så jag får fortsätta senare!
Men vi lever, har det bra, har tre ljuvliga fyrbenta varelser i familjen!


//Annika 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 juni 2011 06:49

Nu var det skamligt längesen jag bloggade men det har inte hänt så mycket som kleti och pleti har med att göra.Nu är vi väl snart på banan igen och hemsidan är på g...  men än så länge är det ett projekt. Vi är ju som bekant två om den och då gäll...

Av Annika - 16 maj 2011 04:21

Ja det kanske är dags att yttra sig igen.Mycket har hänt den senaste tiden och allt tänker jag inte gå in på  - det har både varit ris och ros.Vissa saker mer jobbiga att hantera än andra.En del personer har inte förstått innebörden av respekt och de...

Av Annika - 25 april 2011 04:11


  Fast nu är det inte bara i skallen utan även i hemmet pga flytt  .Ska en gång för alla nyfikna meddela att vi flyttar INTE ihop utan jag har hittat ett bättre boende i ett annat område! Så nu var det klart hoppas jag....   Nu är det inte h...

Av Annika - 21 april 2011 05:39

...ska vara så svårt för vissa att säga som det är?   Förresten! Ja jag blir så ledsen när personer inte kan stå för vad det tycker utan bara går runt och kniper käft.Varför ska man behöva dra saker ur en del?Ja jag kan vara likadan - jag är väl...

Av Annika - 18 april 2011 03:47


Men god morgon i allafall!   Ja inte nog med att det är mycket som rör sig i skallen ändå - det är ju fullmåne också och som många andra har jag lite svårare att sova då.   Jo något som jag skulle vilja få svar på är varför ingen bryr sig ...

Ovido - Quiz & Flashcards