Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Vårdag och min dag.

Av Annika - 10 april 2011 18:56

 
Idag har det varit ett helt fantastiskt väder och självklart så har jag en huvuvärk värre än på länge.
Tur att det finns hjälp att ta till så jag i alla fall stått på benen även om ALLT har varit ganska pestigt.
MEN ändå så har jag haft en fin dag!


I fredags var vi bjudna på middag hos goda vänner och för första gången i mitt liv har jag nu satt tänderna i vaktel.  

Kan säga att det är ingen stor fågel - pillig värre men god!

Ja både för- och efterrätt var god med!

Fransk löksoppa till förrätt och en kaka som jag inte kan beskriva men gudomligt god!
En mycket trevlig fredagskväll!


Lördag morgon var inte så rolig när klockan stod på alarm 05,30 för J skulle iväg en timme senare.
Men jag och Banjo hade det rätt gott!

En lång skön promenad i skogen där vi såg en älg på rätt nära håll, en och annan ekorre skuttade också i vår väg.
Att bara gå i skogen och njuta är helt underbart!!


Jag tog ett tag med "blå faran"  & Banjo sysselsatte sig med en av hans favorisysslor - lapa sol och där solen är, där är Banjo.

  Våra hundar har det så bra! 

Freja har det bra på kollo även om det jag lider som f*n! 


Våren är fantastisk och min lördags eftermiddag som jag tänkt avnjuta i trädgården fick istället tillbringas med Tuva och påskpyssel och det var lika bra det. Banjo var med och hälsade på alla barn och vi tog så klart även en promenad i Ervalla.

Lagom trött och mosiga var i hemma en liten stund innan herrn i huset kom hem. 

En mysig lördag på det stora hela.

  Helt underbara!


Idag så var det ju då som bekant min dag...
Jodå, jag vaknde med migränliknande skallebang och den har inte gett sig på hela dagen - roligare kan man ha!


Men imorgon är en annan dag och med lite tur en bättre dag på det viset i alla fall..

Amanda och Tuva gjorde tillsammans en tårta till mig och Amanda skrev på den!

     Min egna konditor som med små medel fixar!


Nu är det dags att krypa tillbaka till soffan igen och blunda lite...


//Annika

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 juni 2011 06:49

Nu var det skamligt längesen jag bloggade men det har inte hänt så mycket som kleti och pleti har med att göra.Nu är vi väl snart på banan igen och hemsidan är på g...  men än så länge är det ett projekt. Vi är ju som bekant två om den och då gäll...

Av Annika - 16 maj 2011 04:21

Ja det kanske är dags att yttra sig igen.Mycket har hänt den senaste tiden och allt tänker jag inte gå in på  - det har både varit ris och ros.Vissa saker mer jobbiga att hantera än andra.En del personer har inte förstått innebörden av respekt och de...

Av Annika - 6 maj 2011 03:51

    Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade och jag tänker inte ta med allt som hänt sen sist...Vi har i allafall fått hem Matilda och Lukas!Lukas är en härlig, ljuvlig liten amris. Han funkar kanon med Freja, Bessie och Maja.Lite smågruff...

Av Annika - 25 april 2011 04:11


  Fast nu är det inte bara i skallen utan även i hemmet pga flytt  .Ska en gång för alla nyfikna meddela att vi flyttar INTE ihop utan jag har hittat ett bättre boende i ett annat område! Så nu var det klart hoppas jag....   Nu är det inte h...

Av Annika - 21 april 2011 05:39

...ska vara så svårt för vissa att säga som det är?   Förresten! Ja jag blir så ledsen när personer inte kan stå för vad det tycker utan bara går runt och kniper käft.Varför ska man behöva dra saker ur en del?Ja jag kan vara likadan - jag är väl...

Ovido - Quiz & Flashcards