Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Kanske dags....

Av Annika - 16 maj 2011 04:21

Ja det kanske är dags att yttra sig igen.
Mycket har hänt den senaste tiden och allt tänker jag inte gå in på  - det har både varit ris och ros.
Vissa saker mer jobbiga att hantera än andra.
En del personer har inte förstått innebörden av respekt och det gör mig ont.
Att det sen är personer i min omgivning som inte bara är att ta  bort är ju en annan sak - normalt sett hade jag vänt ryggen till och gått men inte i de här fallen.

Så det är bara att kämpa på!


Familjen har också utökats med Matilda och hennes Lukas.

En mycket go och trevlig amris kille på drygt 5 år som passar in som handen i handsken!

Han är mattekär så det är inte sant trots att Matilda inte haft honom länge, de har ett band som jag vet att  många skulle bli riktigt avis på!


Hur funkar det då med två hanar och en tik?

Kunde inte gått bättre!

Banjo och Lukas fixade ordningen på bara ett par dagar och nu vet Lukas att Banjo är den som styr med järnhand.
Det räcker att Banjo ger busarna en blick så vet de vad som gäller.
Inga konflikter vid maten - vilket jag VET att många var säkra på att vi skulle få. Ändå har de alla tre fri tillgång och äter och dricker ur samma skål!

De leker och busar med samma leksaker och gosar alla tre.
Häromdagen hittade jag alla tre i sängen - tillsammans!
Tyvärr hittade jag inte kameran då men jag har en bild.

En del personer runt mig fasade över att Matilda öppnat sitt hem och sin famn med en vuxen hane när vi redan hade en här.
Varför göra stora problem innan de ens finns??

Visst har de råkat i luven på varann de första dagarna men inga skador utan det bara lät lite illa.....

Självklart var vi alla medvetna om att det kanske inte skulle gå men att vi sen har tre vovvar som har ett förträffligt hundspråk sinsemellan gjorde att det gick fort att slå bort den tanken.


Lukas är ju som en spaniel ska vara - glad och en ständigt viftande svans.
Mjuk och gosig, lyhörd och lättlärd.


Sommar har vi väl också fått med pollen vissa dagar så det är pest och pina.
Jag har lyckats bränna öronen i solen ett par gånger - fråga mig inte hur men ont som fan har det gjort!

Skitkul att alla andra runt mig blir bruna som pepparkakor medans jag bara blir som en tomat.
Jag brukar se ut som en frisk svensk när jag fått lite färg....

Nåja sånt är livet!


Tidig morgon idag igen pga mycket värk och varenda muskel och sena + allt annat är proppat med inflammation.
Så nu får jag ta och försöka röra lite på mig så kanske, kanske dagen kan funka lite... får besök på eftermiddagen och sen kommer J hem ikväll efter några dagar i Finland.
Ska bli skönt att få hem honom igen!


/Annika   

 
 
Ingen bild

Annika

16 maj 2011 04:59

Så bra skrivet alltihop, ja många gör ett stort problem av nåt som inte ens blivit av !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 juni 2011 06:49

Nu var det skamligt längesen jag bloggade men det har inte hänt så mycket som kleti och pleti har med att göra.Nu är vi väl snart på banan igen och hemsidan är på g...  men än så länge är det ett projekt. Vi är ju som bekant två om den och då gäll...

Av Annika - 6 maj 2011 03:51

    Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade och jag tänker inte ta med allt som hänt sen sist...Vi har i allafall fått hem Matilda och Lukas!Lukas är en härlig, ljuvlig liten amris. Han funkar kanon med Freja, Bessie och Maja.Lite smågruff...

Av Annika - 25 april 2011 04:11


  Fast nu är det inte bara i skallen utan även i hemmet pga flytt  .Ska en gång för alla nyfikna meddela att vi flyttar INTE ihop utan jag har hittat ett bättre boende i ett annat område! Så nu var det klart hoppas jag....   Nu är det inte h...

Av Annika - 21 april 2011 05:39

...ska vara så svårt för vissa att säga som det är?   Förresten! Ja jag blir så ledsen när personer inte kan stå för vad det tycker utan bara går runt och kniper käft.Varför ska man behöva dra saker ur en del?Ja jag kan vara likadan - jag är väl...

Av Annika - 18 april 2011 03:47


Men god morgon i allafall!   Ja inte nog med att det är mycket som rör sig i skallen ändå - det är ju fullmåne också och som många andra har jag lite svårare att sova då.   Jo något som jag skulle vilja få svar på är varför ingen bryr sig ...

Ovido - Quiz & Flashcards