Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Nu är det rörigt igen!

Av Annika - 25 april 2011 04:11


Fast nu är det inte bara i skallen utan även i hemmet pga flytt  .
Ska en gång för alla nyfikna meddela att vi flyttar INTE ihop utan jag har hittat ett bättre boende i ett annat område!
Så nu var det klart hoppas jag....


Nu är det inte heller många dagar kvar tills Matilda och lilla Lukas kommer.
Det händer så mycket just nu så det är svårt att sorter allt men en sak i taget så blir det bra!


Påsken har tillbringast med nära och kära och visst saknar jag en del i min familj men barnen börjar bli så stora och skapa mer eller mindre egna familjer och vill inte heller hänga mamma i kjolarna - vilket är ett sundhetstecken men det gör ont ändå i mammas hjärta....


En del av dessa fina dagar har tillbringats på sjön och tänk att sitta på en spegelblank sjö och bara titta på flötet som guppar och upp och ner!
Det är verkligen grädden på moset!
Så läkande och så rofyllt...
Jo, både Banjo och Freja är med på båten.
Banjo sover och gosar i husses knä för det där med att vi metar är inte alls roligt...
Freja - den token - måste ju kolla in allt!
Men hon håller sig i båten och bara är - så härligt.
Att sen ta en fika på en av alla fina öar där hundarna kan bara vara och vi behöver inte fundera på var de är någonstans är så avkopplande för oss alla!


Varken Banjo eller Freja går ner i sjön mer än för att dricka så det är lugnt.


Med våren kommer också en massa roligt att göra ute vilket i sin tur gör att det inte finns varken tid, lust eller ork att sitta framför datorn...

Men vi lever och har den hälsa vi har - njuter av livet och tar vara på varje dag!

Nu har ju solen varit framme rejält så lite ont här och var - lite osm en polkagris också... 

Idag åker Tuva till sin pappa igen men inte förrän i eftermiddag.
Banjo ska var hos oss idag för husse ska iväg.
Ååååå så vi ska mysa sen när det blir dags för lite vila för det är ett måste idag i och med att min dag började redan 03.00 idag  


  Min kamera gav upp under veckan också och jag saknar min vän... blir till att kika på en ny...
För tillfället ligger en drös med bilder på minneskortet men ska med lite tur få hjälp med att tömma det!

Nä nu börjar det klia i kroppen och då är det dags att försvinna härifrån en stund.
Har inte mycket att säga idag heller....

Jag vill, jag kan och jag ska!

//Annika 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 24 juni 2011 06:49

Nu var det skamligt längesen jag bloggade men det har inte hänt så mycket som kleti och pleti har med att göra.Nu är vi väl snart på banan igen och hemsidan är på g...  men än så länge är det ett projekt. Vi är ju som bekant två om den och då gäll...

Av Annika - 16 maj 2011 04:21

Ja det kanske är dags att yttra sig igen.Mycket har hänt den senaste tiden och allt tänker jag inte gå in på  - det har både varit ris och ros.Vissa saker mer jobbiga att hantera än andra.En del personer har inte förstått innebörden av respekt och de...

Av Annika - 6 maj 2011 03:51

    Ja nu var det ett tag sedan jag uppdaterade och jag tänker inte ta med allt som hänt sen sist...Vi har i allafall fått hem Matilda och Lukas!Lukas är en härlig, ljuvlig liten amris. Han funkar kanon med Freja, Bessie och Maja.Lite smågruff...

Av Annika - 21 april 2011 05:39

...ska vara så svårt för vissa att säga som det är?   Förresten! Ja jag blir så ledsen när personer inte kan stå för vad det tycker utan bara går runt och kniper käft.Varför ska man behöva dra saker ur en del?Ja jag kan vara likadan - jag är väl...

Av Annika - 18 april 2011 03:47


Men god morgon i allafall!   Ja inte nog med att det är mycket som rör sig i skallen ändå - det är ju fullmåne också och som många andra har jag lite svårare att sova då.   Jo något som jag skulle vilja få svar på är varför ingen bryr sig ...

Ovido - Quiz & Flashcards